BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 31, 2011

+datang dan pergi+

salam n hy...
hr nie xbt pe2 pun...pg td anta iylia naik gunung..sedih time bus tu dh gerak..mudah2an iylia sampai ke puncak gunung dgn slamat..begitu jugak nad..n all of team yg pg td..xtau npa sebak je..xdpt ikut dh satu..pastu iylia plak sorg2..huhu..mcm2 aku rasa..jap jer rasa tu..hehe...pastu isu water rafting plak..hrp2 team kita org lulus proposal..aku percaya dgn syira..hope dr.akan approve la kami punya team tu..xsangkan ada gak yg nk wat water rafting tu..tmpat yg sama plak tu nk g..huh...pastu selfish plak tu..grm jer aku dgr..nk wat pgrm untuk kpntign diri jer tahu...aku mmg teringin nk g water rafting tu..xdpt naik gunung pun satu penyesalan bg aku..eh xbaik plak mnyesal kan..aku thu ada hikmah suma tu..lgpun aku rasa mcm xmampu jer..tp bila fikir balik..energy aku lg power dr iylia walau aku slalu sakit..alhamdulilah aku dh start g joging balik..but today xdpt g..hehe..hr hujan oo..rasa cm lain jer..dh la hr nie mkn byk..pg2 dh mkn nasi ayam..skrg nie tgn aku dh gatal..biji2 nk mula timbul..lantakla..mls aku nk layan..ada ubat..jp g sapu la..hehe...

erm hr nie rasa mcm sunyi n boring jgk la..huhu..siang td lena tdo..cuaca pun very cool..asment satu hapak pun xjln lg..just baca teori jer dlu..insyaAllah esok aku start la..hehe..this week aku dpt call yg dh lama aku xdpt..n yg xpenhh aku dpt pun ada..mcm2 yg dtg..huhu...3 hr lps..pgilan "witheld"erm besanya pgilan kuar tu dr luar negara or private..dlm otak sempat fikir..sapa?kalu dlu cinta lama..huhu..now mana der lagi...dgn selamber n confius angkat..huhu..erm..men voice di talian?who that??iqbal??iqbal mana?herm dr alor star katanya..kenal aku..aku terus ingt..budak kolej aku yg play boy satu ketika dlu..mana dpt no aku?katanya dlm fon dia ada..erm blh jd la..tp dia xingt aku..hahah..lantakla..jnji dia yg call aku..so ckp2 lama gk..rasa mcm xcaya jer..teringt kolej...iqbal pun dh keje..dia kata dia xplayboy lagi..haha..blh cayer ker?huhu..ntah la..klau dh baik bagusla..hehe...xsgka la mamat tu..aku xingt bila dia ada no aku..lama plak tu baru nk tnya..aku dh nk hbis degree dh pun..sbb dia lupa..aku add la fb dia..erm btul la iqbal..n dia pun xbrapa cam aku..tp dia cam la ckit2..mmg beza la kot aku dgn dlu..dlu gemuk..skrg kurus ckit..heheh..prasan jer lbh aku nie..haha..

b4 that...rosaifulnizam...lama xcontact aku..suddenly muncul..huhu....erm byk story aku dgn dia..but..biarkan masa ygbwk story tu...nizam..zam..saiful...herm.......mamat sorg nie mmg mcm2 pgai...org pgil mat terap..huhu..mat terap adalah askar..askar adalah army..army adalah tentera...hahahaha...tentera ada byk..darat..laut...udara..mamat nie darat jer pun..huhu..tp dia nie gentle gak la..brani ckp kat mama aku nk p pinang aku..aku pun takut..huhu...mama aku pun tekejut..gler jugak la dia nie..tp cinta xleh pksa kan...aku bukan memilih sbb dia hnya askar tp aku ada hati yg kena aku jaga..bila fikir2 balik..napa la aku kenal dgn nizam..dia seboleh2nya pujuk aku..maa dia pun suka aku..walau xpenah kenal n just ckp by fon jer..ehem..ehem...prasan la ko nie mek na..hehe..tp hakikantnya la..maa dia suka aku berbanding gf dia mastura tu...aku pun xtau napa..erm biarla..best je kwn dgn dia..tp tu la..hti aku ada kat org lain..satu ketka dia penah bt aku hepy..and aku ada kenangn dgn dia..walau apa pun aku hargai la persahabatan tu..walau aku thu pagai dia mcm mana...bukan hak aku untuk aku hukum suma tu..dia kwn yg baik walau kdg2 menyakitkan aku..nobody perfect in the world...erm smalam dia ada call aku gk..teragak2 nk angkat..takut gak hal lama jd..mastura penah serang aku..huhu..katanya aku yg gngu bf dia..pd hal dia xthu bf dia tu cm ner..kalu dh mat terap tu..fhm2 la..xpe..walau apa yg jd..aku doakan yg terbaik bt dia berdua..td dia ada call lg..erm ada sesuatu yg bt aku tersentuh...erm alhamdulillah la kalu nizam dh berubah..mungkin doa aku dh dimakbulkan..amin...mudah2an dia kekal dgn sifat tu...

         
setiap pertemuan itu berlaku dgn izinNya..dan setiap perpisahan itu jugak berlaku kerana izinNya..jika bukan dgn iziNya..segalanya xkan berlaku..n aku berfikir positif..ini adalah ujian drNya..selama aku hidup ini mmg xlepas dr jatuh cinta..dan ingin dicintai..tp y Allah kurniakan aku rasa itu?kerana Allah ingin mnguji hambaNya..aku kena sntiasa ingat bahawa cinta antara sesama manusia itu adalah tidak kekal sebaliknya cinta kepadaNya yg kekal abadi...cakap pasal cinta..erm...xthu mcm ne nk ckp...hehe..ngada jer..xthu nk ckp xpayh la cakap kan..haha..apa yg blh aku cakap cinta itu akan dtg dan pergi tnpa disedari n dicari...bila hati rindu...prasaan cinta n suka itu ada dlm diri kita...td abg call..nabil sempat pesan..angkat la fon tu..aku pun angkat la..tindakan reflek aku rsa..nabil siap ckp..lama dh ko bt dia..huhu..aku ke bt?xpe..sayang rindu abg sebenarnya..tp tu la pgai aku..bila aku mrah mmg aku xsuka nk ckp...mmg aku akan diam..so lbh baik xangkat kan..td aku angkat je abg call..tp xla byk ckp mcm besa..jwb yg dia tnya jer..hehe..tu la aku..nti bila aku dh ok..siap la dia..mmg aku jer la yg bckp..hehe..besala tu..setiap org ada pgai yg tsndiri...senyap lbh baik aku rasa dr marah n akan ckp yg bukan2..abah slalu ckp..anak awk tu kalu ngaju sepatah pun tok se kecek..ikut pgai awk la tu (maa).hehe..mcm tu la maa aku..dia akan snyap bila dia mrajuk ngn abah and anak2 dia...dpt la pgai tu kat aku..haha..hope mohd hazran blh la trima aku seadanya..mcm r.azmi trima nor asiah..hehe..tp aku xpksa dia trima..huhu...gaduh2 pun sayang tu...lama aku kenal dia..thn ke 5 dh nie..erm..dlm hidup aku..ramai jugak boy yg aku kenal n kwn..mcm2 pgai la aku jumpa..mmg experiance la actualy..interesting..huhu...pengalaman mengajar aku untuk hidup yg lebih baik n jdkan aku seorg yg lbh matang...thanks to alll...gud nite sunday n morning monday...semoga monday lebih hepy dr sunday..amin..




0 comments: