BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, January 28, 2011

+perasaan s.a.y.a+

salam n hai..
lama xmasuk rasa..erm mmg rasa mls nk wat blog..but hr nie rasa cm rajin plak..huhu..lgpun dah start cuti now..raya cina holiday..rasa mcm nk balik umah jer..tp tiket dh mahal..aduhai..kalu la cepat si ajib tu cakap cpat mmg aku bli la tiket tu..aku balik nak m.a.k.a.n..huhu..aku teringin mcm2 nk mkn..kat cni aku xblh nk mkn sgt..lauk?herm..jgn la ckp..mmg aku kena mkn lauk2 terpilih jer...bukan mengada nk kn sedap tp tekak xleh terima..y??ajinamoto..aku sgt2 alergicbenda tu...bila aku mkn jer mesti nk muntah..kembang2 tekak..kdg2 sampai sakit kpala..huhu..mmg sengsara aku rasa..ok xpe..aku pilih untuk mkn sayur..blh la mkn..tu mmg fav.aku..kdg2 sampai 2 jenis sayur aku beli..mmg tu jer la mknan aku hr..xpun kuih muih..huhu..karipap.apam balik..roti goreng sardin mmg menu aku la kat ums nie..aku hidup ngn makanan tu jer..lg satu menu best..sugar crackers cicah milo..hehe..aku xminum pun milo tu..iylia yg selalu minum kan untuk aku..aku just wat cicah jer..mmg aku xsuka minum manis...kecuali susu n ABC..huhu..fav aku tu...

aku rasa mmg aku susah la bab2 mkn nie..yg boleh go fast food la...mmg sedap aku mkn..xmuntah pun..but msalah lain la plak..alergic daging ayam..huuh..bila mkn jer ayam mlm nti mula la gatal sana..gatal cni..terutama tgn aku nie..naik la bijik2..dh la jari manis..huhu...nk wat cm ne..aku mkn je jugak..dh mmg tu jer yg aku rasa paling sedap..tp aku la yg tanggung..slamat garu gatal n sapu ubat yer diana..hehe...kdg2 terfikir adakah aku nie cerewet bab2 mkn?erm maybe ada la kalu overall tp kdg2 rasa mcm xder..aku blh jer nk mkn suma..tp kena la dgn gaya msak..jgn ada aji..msti leh mkn..huhu..aku hnya leh mkn I.K.A.N only..y plak ngn daging..dlu aku suka gk mkn daging..but now after watch the video how to process beef burger at oversea..aku rasa geli gler..ada ker sekor lembu yg hidup2 dimasukkan dlm mesin...mcm bongok gler la..kembang tekak..bt msa ni aku xleh mkn lg la daging lembu..still teringat lagi..huuhu

mee goreng adalah fav aku jugak..mee grg sayur..hnya sayur shj rencah dia..without any beef or chicken..kalu la ada mee grg ikan..aku la org yg pertama order..tp xder.,.,tp  sedap ke mee grg ikan?haha..blh gak try to make nti..normally mama aku bt nasi grg ikan jer..erm sedp..besanya sarapan pg la..ikan grg yg lebih2 tu maa masukan dlm nasi la..dlu time sekolah maa slalu wat tu..,but now dh jrg dh..coz dia kata xder yg nk sarapan pg...hehe..mmg pun..kami adik bradik xsuka mkn pg..tgh hr bru ok..xpun beli jer..kdg2 ada la maa wat bihun or something..roti canai pun slalu gk kalu abah balik keje mlm..erm tp aku akn avoid benda tu..2 mgu skx blh la..erm kena jga pemakanan beb..muda2 nie la..huhu..kat umah budak2 nie pgil aku pakar diet..huhu..coz aku mmg mementingkan cara aku mkn..buah mmg aku xtgal n sayur..kdg2 roti sardin pun aku gabung ngn sayur..huhu..best la..blh try nti klau yg berminat k..erm the overall yg blh aku katakan aku mmg pntingkan makanan aku but kdg2 xleh control..asyik mkn yg bgoreng jer..i dont have choice to choose my menu..lauk xleh mkn..ayam pun kena skx skala..at the end..kuih n mee grg..huhu..nasi aku mmg jrg la mkn..hnya lauk yg tol2 dgn slera aku jer aku akn tdorong untuk nk mkn nasi..lgpun perut aku cpt kenyang..xleh msuk sgt la nasi tu..pe2 pun aku bersyukur jer dgn suma nie..aku msih lg mampu menjamah makanan jika nk banding ngn org kat luar sana yg hidup dlm serba kedaifan..aku pun mcm dh lali dgn makann tu suma..tp kalu la diberi peluang mkn yg best kiranya lagi baik la..haha...ceh..ayat psiko tu..

habis cter pasal mkan..nk story pe plak erk?huhu. about my love feeling i think intersting to write...erm now aku xthu apa yg aku rasa..aku rasa kosong..kdg2 celaru pun ada..herm perlu ke cinta??kdg2 yes n but at the some time nop..aku pun xthu...kdg2 rasa mcm ntah..menyakitkan..kdg2 hepi....kdg2 aku rasa nk sndiri..lbh baik menyendiri dr berteman kalu menyakitkan..erm entahla..unik actualy cinta nie...kdg2 jugak aku avoid untuk aku jtuh cinta..sbb takut untuk hadapi kenyataan yg cinta akn pergi..yaAllah berilah hambamu ini petunjuk..dan berilah kekuatan pd diri ini untuk menempuh segalanya...andai Dia yg terbaik untuk aku Engkau permudhkan la..dan andainya itun bukan yg terbaik untuk hidup aku..Engkau hindarilah dr aku..jdlah aku seorang hambamu yg menerima anugerahmu dgn tenang ....miss him actualy..tp.....................erm..........uwh..xbaik mengeluh..kdg2 terfikir aku nie ke yg byk songeh???atau emosi..erm biarla..mls nk fikir..yg ptg aku hepy..lumrah mansia...ingin dicintai n menyinttai...i love him..that true...but at the same time he not understand me..huh..i dont know to explain this..but i sad...:-(....some time i need him b4 close my eyes..n want smile b4 that..not cry..but he not understand...sayang..pls understand me...i need u sayang (mohd hazran husaimi)...not always i want this situation..just certain2 time only...if u at the my situation..u can know sayang..abang..herm....miss him n very2 miss...

i'm sad if i remind that..erm lose my idea to create...i want sleeping now...gud nite friday...n gud morning saturday..

0 comments: